«САМОЦІННІСТЬ ДИТИНИ ЗА ЯНУШЕМ КОРЧАКОМ: АКТУАЛЬНІСТЬ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ»
15 травня 2025 року для здобувачів вищої освіти 11 групи, які навчаються за освітньою програмою Середня освіта (Біологія та здоров’я людини. Хімія), відбулася змістовна лекція-конференція з освітнього компонента «Теорія та історія педагогіки». Захід пройшов у рамках Днів науки в університеті та був присвячений актуальній темі «Гуманна педагогіка у контексті євроінтеграції: ідеї Януша Корчака про абсолютну самоцінність дитини».

Лекторка – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Лариса Ткачук акцентувала увагу на особливій значущості ідей гуманної педагогіки в умовах сьогодення. Вона підкреслила, що у важкий для України час боротьби за незалежність та територіальну цілісність, коли український народ зазнає страждань від агресії російської федерації, думки видатних педагогів про цінність кожної людини набувають нової актуальності.
Особливу увагу було приділено постаті Януша Корчака – видатного польського лікаря, педагога, письменника та громадського діяча, чий подвиг самопожертви в концтаборі Треблінка разом зі своїми вихованцями став символом безмежної любові до дітей. Лариса Василівна детально ознайомила здобувачів вищої освіти з історико-біографічним аспектом життя та творчості Януша Корчака, підкресливши його значний внесок у розвиток педагогічної науки, зокрема в питаннях захисту прав дитини, забезпечення її рівноправності та формування вільної особистості.

У рамках конференції свої наукові напрацювання представили студентки 11 групи: Анастасія Лопушанська виступила з доповіддю «Педагогічні ідеї Януша Корчака в імплементації Нової української школи».Валерія Марущак розкрила тему «Педагогічні погляди Януша Корчака щодо проблем гуманістичного виховання особистості». Влада Ярошенко поділилася власними поглядами на тему «Як любити дітей: система роботи Януша Корчака зі знедоленими дітьми».
Під час лекції-конференції було наголошено, що життєвий подвиг Януша Корчака слугує дороговказом для майбутніх педагогів, надихаючи їх на самовіддану працю та любов до дітей. Його приклад є особливо важливим сьогодні, коли українські діти страждають від наслідків війни. Ідеї великого педагога нагадують про те, що навіть у найскладніших обставинах залишається місце для доброти, співчуття та захисту прав кожної дитини.
