«НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «ЗМІСТ І СТРУКТУРА ШКІЛЬНОЇ БІОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»»
21 лютого 2024 року на базі кафедри біології та здоров’я людини факультету природничої освіти та природокористування відбувся науково-практичний семінар «Зміст і структура шкільної біологічної освіти у процесі реалізації Державного стандарту базової середньої освіти». Ініціаторами заходу виступили співробітники лабораторії інноваційних технологій навчання біології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини – завідувач лабораторії, доцент Світлана Люленко, старший викладач Тетяна Небикова, викладач Вікторія Омельченко.
Для проведення семінару було обрано формат вебінару з використанням платформи Google Meet. Модератором зустрічі виступила Тетяна Небикова.
Спікери семінару: Ігор Красноштан – кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри біології та здоров’я людини факультету природничої освіти та природокористування Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та Ольга Кулініч – учителька біології вищої кваліфікаційної категорії ліцею № 1 міста Хмільника Вінницької області, педагогічне звання «учитель-методист», співавтор модельної навчальної програми «Біологія 7 клас НУШ», співавтор підручника «Біологія 7 клас НУШ» видавництва «Генеза», автор зошитів для учнів видавництв «Генеза» та «Пет».
Головною метою науково-практичного семінару було обговорення тенденцій розвитку сучасної шкільної біологічної освіти в умовах Нової української школи, шляхів реалізації положень Державного стандарту базової загальної середньої освіти, використання компетентнісного підходу під час вивчення біології та особливостей підготовки здобувачів вищої освіти відповідно до сучасних потреб суспільства.
Відповідно до плану семінару та реалізації його мети учасники мали змогу прослухати та обговорити доповідь Ігоря Красноштана «Роль шкільної біологічної освіти у реалізації мети базової середньої освіти». Спікер наголосив на важливості підготовки конкуретноспроможного вчителя біології, здатного адаптуватися до потреб сучасної освіти. Адже успішних учнів може формувати вчитель, який спроможний реалізувати власний компетентісний потенціал.
Учасники семінару із захопленням слухали доповідь запрошеного спікера Ольги Кулініч «Реалізація компетентнісного підходу під час вивчення біології. Модельна навчальна програма з біології та підручник: особливості та нові підходи». Вона окреслила бачення авторів програми і підручника, щодо сучасних підходів навчання біології в 7 класі, особливостей втілення компетентнісного підходу в освітньому процесі та акцентувала увагу на удосконаленому українознавчому компоненті підручника, що є значимим у сьогоденні.
До роботи семінару долучилися 35 учасників серед яких: науково-педагогічні працівники кафедри біології та здоров’я людини, вчителі біології та здобувачі вищої освіти, що навчаються за освітніми програмами Середня освіта (Біологія та здоров’я людини. Хімія), Середня освіта (Географія. Біологія та здоров’я людини). Актуальність тематики семінару об’єднала освітян із Миколаївської, Черкаської, Вінницької, Київської, Полтавської та Одеської областей.
За результатами роботи семінару учасники поглибили знання з означених проблем і отримали сертифікати.